Zakład:
Lingwistyki Tekstu

Stanowisko:
lektor

Kontakt:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Dyscyplina naukowa i prowadzone badania:

  • Literaturoznawstwo: brytyjska literatura dziecięca
  • Glottodydaktyka: afektywność w uczeniu się i nauczaniu języka angielskiego

Przebieg kariery naukowej:

  • Stacjonarne studia doktoranckie na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na Wydziale Filologicznym w Instytucie Języka Angielskiego w Sosnowcu. Kierunek studiów: językoznawstwo; okres studiów: 2011-2015.

Publikacje:

Artykuły:
- opublikowane:

  1. The problem of inhibition among children during culture-based classes - artykuł opublikowany w międzynarodowej monografii Affectivity in SLA, Wydawnictwo Multilingual Matters, Bristol, Anglia, 2013. ISBN: 978-1-84769-968-8; numery stron: 278-290.
  2. Today we are fashion designers! - konspekt lekcji języka angielskiego (wraz ze wstępem teoretycznym i materiałami do kopiowania) dla uczniów klas 1-3 szkół podstawowych opublikowany w czasopiśmie POLIGLOTA w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie (NR 2/2011). ISSN: 1733-7127; numery stron: 87-89.
  3. Meet your new friends from abroad! - konspekt lekcji języka angielskiego (wraz ze wstępem teoretycznym i materiałami do kopiowania) dla uczniów klas 1-3 szkół podstawowych opublikowany w czasopiśmie POLIGLOTA w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie (NR 2/2011). ISSN: 1733-7127; numery stron: 83-86.
  4. The roles of L1 awareness and FL awareness in learning FL collocations - artykuł opublikowany w tomie pokonferencyjnym Continuity and change in the English language and culture, Wydawnictwo WSZOP w Katowicach, 2013. ISBN: 978-83-61378-30-3; numery stron: 37-47.
  5. Różne aspekty zahamowań językowych na lekcjach języka angielskiego wśród uczniów klas I - III szkoły podstawowej - artykuł opublikowany w tomie pokonferencyjnym Szkoła bez barier, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 2015. ISBN: 978-83-8012-382-3; numery stron: 117-123.
  6. Rola poczucia własnej wartości wśród uczniów dyslektycznych uczących się języków obcych - artykuł opublikowany w tomie pokonferencyjnym Szkoła bez barier, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 2015. Artykuł złożony w archiwum Fundacji Morrisa Rosenberga w USA. ISBN: 978-83-8012-382-3; numery stron: 137-147.
  7. Wiersz (nie)PEŁNOSPRAWNOŚĆ opublikowany w tomie poezji XXIX Konkursu Jesieni Poetyckiej zorganizowanego przez Miejski Ośrodek Kultury w Sławkowie. Olkusz: Wydawnictwo DELA, 2013, s. 75.
  8. Using literature in the context of teaching English for academic purposes (EAP): the discussion of the most educationally lucrative teaching techniques artykuł opublikowany w tomie pokonferencyjnym LSP Perspectives, Wydawnictwo Naukowe Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2015. ISBN: 978-83-64927-38-6; numery stron: 57-73.
  9. Analiza pragmatyczna interakcji „nauczyciel-uczeń” na lekcjach języków obcych – artykuł opublikowany w kwartalniku FORUM NAUCZYCIELI wydawanym przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach w roku 2016. ISSN: 1641-9073; numery stron: 8-10; 1(60-61) 2016.
  10. Teaching writing to young students: putting theory into practice - artykuł opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 12/(104)/2012), 38-43.
  11. Developing language awareness for ”MATURA” exam: some tips and tricks – artykuł, wraz z opracowanymi dla nauczycieli ćwiczeniami do kopiowania, opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 2/(106)/2013), pp. 45-51.
  12. The affective dimensions of one-to-one language learning and teaching – artykuł, wraz z opracowanymi dla nauczycieli ćwiczeniami do kopiowania, opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 1/(105)/2013), pp. 22-28.
  13. Fostering learner autonomy through learner diaries: Ss' personal attitudes towards diary writing - artykuł, wraz z opracowanym dla nauczycieli ćwiczeniem do kopiowania, opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 10/(112)/2013), pp. 40-43.
  14. Human wanderings after the lost perfection: the landscape and soundscape of the Victorian London – artykuł, wraz z opracowanymi dla nauczycieli ćwiczeniami do kopiowania opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 5/(109)/2013), pp. 58-64.
  15. The affective role of peer review in the development of autonomous writing skills – artykuł, wraz z opracowanymi dla nauczycieli ćwiczeniami do kopiowania, opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 10/(102)/2012), pp. 48-56.
  16. Children's wanderings after the loss of perfection in the Victorian period – artykuł, wraz z opracowanymi ćwiczeniami do kopiowania, opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 12/(114)/2013), pp. 41-47.
  17. Rola emocji w rozwoju dynamiki grupy w trakcie lekcji języka obcego na etapie przedszkolnym – artykuł, wraz z opracowanymi dla nauczycieli ćwiczeniami do kopiowania, opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 6-7/(110)/2013), pp. 50-55.
  18. Weathering the DYSLEXIA storm – a set of activities for the bravest of the brave – artykuł, wraz z opracowanymi dla nauczycieli ćwiczeniami do kopiowania, opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 1/(115)/2014), 16-24.
  19. Turning theory into practice: psycholinguistic cues and tools for teaching vocabulary – artykuł, wraz z opracowanymi dla nauczycieli ćwiczeniami do kopiowania, opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 1/(115)/2014), pp. 4-7.
  20. Spinning a fibre of translation into a thread of a literary creation – a translation contest for English teachers who want to improve their Victorian vocabulary – tekst opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 2/(116)/2014), pp. 26-29.
  21. The old cow thinks she was never a calf - that is why junior high school students behave as they do – artykuł opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 8-9/(121)/2014), pp. 54-65.
  22. You no longer have to endure the psychological FL detour - a set of psychological tools that allow to defeat your language barriers – artykuł, wraz z opracowanymi dla nauczycieli ćwiczeniami do kopiowania, opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 10/(122)/2014), pp. 41- 45.
  23. Teachers’ affective dimension and its influence on the teaching process: PART I - artykuł opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 8-9/(131)/2015), pp. 19-26.
  24. Teachers’ affective dimension and its influence on the teaching process: PART II - artykuł opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 10/(132)/2015), pp. 9-18.
  25. Chasing a tornado of classroom interactions: the twister forecast for FL teachers -artykuł opublikowany w czasopiśmie THE TEACHER (NR 1/(135)/2016), pp. 15-19.

- złożone do druku:

  • Dr Moreau: a dehumanized voyeur, alluring villain or sadistic psycho? The Island of Dr Moreau and H.G. Wells’s eco(CRITICAL) portraiture of a Victorian scientist – artykuł złożony do druku w Wydawnictwie Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach w dniu 29 września 2016.


Inne:

  1. Wiersz KONKRETNA interpretacja miłości z psychologicznego punktu widzenia… - opublikowany w kwartalniku FORUM NAUCZYCIELI wydawanym przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach w roku 2016. ISSN: 1641-9073; numer strony: 10; 1(60-61) 2016.
  2. The library of reflective teachers: professional teacher toolkit for successful error correction. LINK: http://www.teacher.pl/teacher-blog/the-library-of-reflective-teachers-professional-teacher-toolkit-for-successful-error-correction/ (tekst opublikowany 10.08.2012) Tekst jest połączoną recenzją następujących książek: Second Language Acquisition (by Nick Ellis), How Languages Are Learned (by Nina Spada and Patsy Lightbown), Mistakes and Correction (by Julian Edge).
  3. Lesson Plan: On the HAPPY FARM are we today! Hurray, hurray, hurray!!! - lekcja języka angielskiego dla klas I – III szkoły podstawowej wraz z materiałami do kopiowania i omówieniem teoretycznym. LINK: http://teacher.pl/teacher-blog/lesson-plan-on-the-happy-farm-are-we-today-hurray-hurray-hurray-/ (tekst opublikowany 14.08.2012).
  4. The library of reflective teachers: O nauczaniu języka angielskiego jako lingua franca słów kilka. LINK: http://www.teacher.pl/teacher-blog/the-library-of-reflective-teachers-o-nauczaniu-jezyka-angielskiego-jako-lingua-franca-slow-kilka/ (tekst opublikowany 17.08.2012) Tekst jest połączoną recenzją następujących książek: Sociolinguistics (by Bernard Spolsky), Teaching English as an International Language (by Sandra Lee McKay) and Applied Linguistics (by Guy Cook).
  5. Lesson Plan: In the zoo are we today! Hurray, hurray, hurray!!! - lekcja języka angielskiego dla klas I – III szkoły podstawowej wraz z materiałami do kopiowania i omówieniem teoretycznym. LINK: http://www.teacher.pl/teacher-blog/lesson-plan-in-the-zoo-are-we-today-hurray-hurray-hurray/ (tekst opublikowany 21.08.2012).
  6. Lesson Plan: Shall we watch some films today? … OK! OK! OK! - lekcja języka angielskiego dla klas I – III szkoły podstawowej wraz z materiałami do kopiowania i omówieniem teoretycznym. LINK: http://www.teacher.pl/teacher-blog/lesson-plan-shall-we-watch-some-films-today-ok-ok-ok-/ (tekst opublikowany 28.09.2012).
  7. Lesson Plan: Santa Claus and His Christmas Attire! - lekcja języka angielskiego dla klas I – III szkoły podstawowej wraz z materiałami do kopiowania i omówieniem teoretycznym. LINK: http://www.teacher.pl/teacher-blog/lesson-plan-santa-claus-and-his-christmas-attire-/ (tekst opublikowany 05.12.2012).
  8. Lesson Plan: It’s a wonderful Christmas time!!! - lekcja języka angielskiego dla klas I – III szkoły podstawowej wraz z materiałami do kopiowania i omówieniem teoretycznym. LINK: http://www.teacher.pl/teacher-blog/lesson-plan-its-a-wonderful-christmas-time/ (tekst opublikowany 17.12.2012).
  9. Koordynator projektu GRAMMAR = PLEASURE przygotowanego przez studentów programu nauczycielskiego I roku SUM w IJA UŚ. LINK: http://www.teacher.pl/teacher-blog/grammar-pleasure/ (tekst opublikowany 20.02.2013).
  10. CONTEST!!! – konkurs dla nauczycieli języka angielskiego ogłoszony 20.08.2014 na blogu internetowym magazynu THE TEACHER. LINK: http://teacher.pl/teacher-blog/contest/ (tekst opublikowany 20.08.2014).

Referaty wygłoszone na krajowych i/lub międzynarodowych konferencjach naukowych:

  1. The problem of inhibition among children during culture-based classes - referat wygłoszony na XXIII Międzynarodowej Konferencji IJA UŚ: ICFSLA The Affective Dimension and Language Acquisition and Learning (Szczyrk, 26-28 maja 2011).
  2. Różne aspekty zahamowań językowych na lekcjach języka angielskiego wśród uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej - referat wygłoszony na konferencji STRES W SZKOLE zorganizowanej 14 grudnia 2011 przez Wydział Filologiczny UŚ.
  3. Rola poczucia własnej wartości wśród uczniów dyslektycznych uczących się języków obcych - referat wygłoszony na III Międzynarodowej Konferencji: PRACA Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH zorganizowanej 29-30 marca 2012 roku przez Wydział Filologiczny UŚ.
  4. Analiza pragmatyczna interakcji „nauczyciel-uczeń” - czyli o emocjach na lekcji języka obcego na etapie wczesnoszkolnym - referat wygłoszony na VIII Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Nauczanie języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym", zorganizowanej przez Wyższą Szkołę Lingwistyczną w Częstochowie w dniach 19-20 kwietnia 2012.
  5. The affective role of peer assessment in the development of autonomous writing skills - referat wygłoszony na międzynarodowej konferencji: "Autonomy in language learning and teaching: techniques, strategies and resources", zorganizowanej przez PWSZ w Koninie oraz UAM w Kaliszu (Konin, 8-10 maja 2012).
  6. The roles of L1 awareness and FL awareness in learning FL collocations - referat wygłoszony na konferencji: "Continuity and change in the English language and culture", zorganizowanej przez WSZOP w Katowicach w dniu 8 czerwca 2012.
  7. The affective dimensions of one-to-one language learning and teaching - referat wygłoszony na międzynarodowej konferencji TALK - ACTION - INTERACTION (Łódź, 03-05 października 2012).
  8. Teacher's verbal behaviours as generators of language anxiety among junior high school students - referat wygłoszony na międzynarodowej konferencji: "Silesian Meeting of Young Scholars" (Szczyrk 18-19 marca 2013).
  9. Rola emocji w rozwoju dynamiki grupy w trakcie lekcji języka obcego na etapie przedszkolnym - referat wygłoszony na IX Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Nauczanie języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym", zorganizowanej przez Wyższą Szkołę Lingwistyczną w Częstochowie w dniach 16 - 17 maja 2013.
  10. Fostering learner autonomy through learner diaries: Ss’ personal attitudes towards diary writing - referat wygłoszony na XXV Międzynarodowej Konferencji IJA UŚ: ICFSLA Qualitative approach in researching second/foreign language acquisition (Szczyrk, 23-25 maja 2013).
  11. Psychologiczno - socjologiczne aspekty lęku językowego w kontekście uczenia się języków obcych - prezentacja posterowa przygotowana na I Międzynarodowe Seminarium Naukowe: Dwujęzyczność, Wielojęzyczność i Wielokulturowość - szanse i zagrożenia na drodze do porozumienia - zorganizowane przez Wydział Filologiczny UŚ w dniu 9 października 2013 w Katowicach.
  12. Using literature in FL teaching as a way of raising students’ language awareness - referat wygłoszony na XXVI Konferencji IJA UŚ: ICFSLA Material culture in studying second/foreign language acquisition and learning (Szczyrk, 22-24 maja 2014).
  13. Using literature in the context of teaching English for academic purposes (EAP): the discussion of the most educationally lucrative teaching techniques - referat wygłoszony na Konferencji Naukowej “Języki specjalistyczne - nauczanie, badanie i tłumaczenie” zorganizowanej przez Wyższą Szkołę Biznesu w Dąbrowie Górniczej w dniu 10 marca 2015.
  14. Dr Moreau: a dehumanized voyeur, alluring villain or sadistic psycho? The Island of Dr Moreau and H.G. Wells’s eco(CRITICAL) portraiture of a Victorian scientist - referat wygłoszony na V Konferencji: “Continuity and change in the language and culture” zorganizowanej przez Wyższą Szkołę Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach w dniu 17 czerwca 2016.
  15. O tłumaczeniu nazw własnych z angielskiego na polski w literaturze dziecięcej słów kilka - referat wygłoszony 21 października 2016 na konferencji “Przestrzenie przekładu 2” zorganizowanej przez Instytut Języków Wschodniosłowiańskich UŚ w Sosnowcu.

Inna działalność naukowa:

Inne:

Konferencje naukowe - uczestnictwo jako wolny słuchacz:

  1. Udział w ogólnoświatowym sympozjum naukowym dla młodych językoznawców UTRECHT SUMMER SCHOOL: BILINGUALISM na Uniwersytecie w Utrechcie, Holandia, 27 - 30 sierpnia 2012.
  2. Udział w ogólnoświatowych warsztatach językoznawczych NEUROSCIENCE & COGNITION RESEARCH DAY 2012, Uniwersytet w Utrechcie, Holandia, 31 sierpnia 2012.
  3. Udział w WORLDWIDE CHILD LANGUAGE SEMINAR 2013, University of Manchester, Anglia, 24-25.06.2013.
  4. XXII Międzynarodowa Konferencja IJA UŚ: ICFSLA "Aspects of Culture in Second Language Acquisition and Foreign Language Learning", (Szczyrk 27-29 May 2010).
  5. VII Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Nauczanie języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym", zorganizowana przez Wyższą Szkołę Lingwistyczną w Częstochowie w dniach 19-20 maja 2011.
  6. III Naukowe Seminarium Studenckie: "W świecie logopedii - ABC dobrej komunikacji (o komunikowaniu się w szkole i przedszkolu)", zorganizowane 18 stycznia 2013 przez Wydział Filologiczny UŚ w Katowicach.
  7. Konferencja naukowa "W stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji", zorganizowana 23 kwietnia 2013 przez Wydział Filologiczny UŚ w Katowicach.
  8. Konferencja naukowa "2nd Conference on Continuity and Change in the English Language and Culture", zorganizowana przez WSZOP w Katowicach 21 czerwca 2013.
  9. Konferencja naukowa “1st Far Eastern Meeting in Sosnowiec”, zorganizowana przez IJA UŚ w Sosnowcu 9 kwietnia 2014.
  10. Międzynarodowa konferencja naukowa ”Fictional maps”, zorganizowana przez Facta Ficta Research Centre w Katowicach w dniach 21-23 stycznia 2016.
  11. Otwarte seminarium literackie „Sztuka zapomnienia”, poprowadzone przez Prof. zw. dr hab. Ewę Rewers na Wydziale Filologicznym UŚ w Katowicach w dniu 24 lutego 2016.
  12. Międzynarodowa konferencja naukowa “Fantastic Material(s): Things and the Workings of the Non-Real” zorganizowana przez IKILA UŚ w Sosnowcu w dniach 7-8 lipca 2016.
  13. II Ogólnopolska konferencja naukowa „Światy poza światem: miasta, których nie ma” zorganizowana przez Instytut Nauk o Literaturze Polskiej im. Ireneusza Opackiego Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Ośrodek Badawczy Facta Ficta w Krakowie w dniach 14-16 lipca 2016.

Udział w warsztatach metodycznych z zakresu glottodydaktyki:

  1. Practical Activities for Balanced Listening Instruction (by Beth Sheppard) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, January 20, 2015.
  2. Strange Weather: Climate Change Activities for the English Classroom (by Kevin McCaughey and Eve Smith) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, January 20, 2015.
  3. Supporting Language Learning Using Smithsonian Online Museum Resources (by Ashley Naranjo, Briana Zavadil White and Naomi Coquillon from The Smithsonian’s National Museum of American History) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, January 20, 2015.
  4. Let’s Play Ball: Using Cultural Themes to Teach English (by Whitney Mirts and John Mark King) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, January 16, 2015.
  5. Using Comics in the EFL Classroom (by James Whiting) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, January 16, 2015.
  6. Lesson Planning 101: Mapping Activities for a Clear Path to Learning (by Katie Bain) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, January 14, 2015.
  7. Integrating Pronunciation Across the Curriculum (by Chair Heitman) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, April 8, 2015.
  8. Content and Language Integrated Teaching and Learning (by Heidi Howland) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, April 8, 2015.
  9. Reciprocal Teaching Reading Strategies (by Rob Danin) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, April 10, 2015.
  10. Networking: Making Connections that Last (by Amy Pascucci) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, April 10, 2015.
  11. Adapting Materials to Meet Your Classroom Needs (by Roger Cohen and Russell Barczyk) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, April 15, 2015.
  12. Teachers Helping Teachers: Peer Observation for Professional Development (by Heather Benucci) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, April 15, 2015.
  13. Fostering Autonomy: Tips & Techniques for Encouraging Independent Language Learning (by Matt Duncan) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, April 17, 2015.
  14. Reframing: The Power of Positive Language (by Sally White) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, April 17, 2015.
  15. Oh, What Fun! Learning English with O. Henry! (by Katie Ryan) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, April 17, 2015.
  16. What Happened to Listening? Practical Tips for Increasing Listening Practice Time (by Kevin McCaughey) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, April 22, 2015.
  17. Easy Reading Activities to Engage Students (by Serena Chu-Mraz) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, April 24, 2015.
  18. Activate: Games for Learning American English - Part 2 (by Jenny Hodgson and Kevin McCaughey) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, April 30, 2015.
  19. Teaching Today’s Students: Alternative Assessments & Rubrics (by Dawn Bikowski) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, April 30, 2015.
  20. The Gradual Release of Responsibility (by Sandra Clark) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, May 29, 2015.
  21. Spoken Grammar and Its Role in the English Language Classroom (by Amanda Hilliard) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, May 29, 2015.
  22. Rock and Roll English Teaching (by Tim Robinson) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, June 15, 2015.
  23. Don’t Put Your Phone Away! Cell Phones in the Classroom (by Scott Chiverton) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, June 15, 2015.
  24. Introducing the New English Teaching Forum (by Max Koller, Roger Cohen, David Fay and Tom Glass) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, June 23, 2015.
  25. There’s an Elephant in My Lesson! Animal Conservationism in the English Class (by Kevin McCaughey and Micah Risher) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, June 23, 2015.
  26. Active Learning in Large Classes (by Vicky Holdrige) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, June 23, 2015.
  27. Talking to Learn across Cultures and Communities (by Spencer Salas) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, September 17, 2015.
  28. Social Media as a Tool for Community Engagement: Connecting Your Classroom Locally and Globally (by Eve Smith) - THE TEACHER WEBINAR organized by the Embassy of the United States of America in Warsaw; place and date: Katowice, American Corner, September 17, 2015.
  29. Filmowa Akademia Pomocy Psychologicznej dla Nauczycieli. Radzenie sobie ze stresem - moduł I. Warsztat psychologiczny zorganizowany przez Regionalny Ośrodek Metodyczno - Edukacyjny METIS w Katowicach w dniu 3 lutego 2015.
  30. Filmowa Akademia Pomocy Psychologicznej dla Nauczycieli. Radzenie sobie ze stresem - moduł II. Warsztat psychologiczny zorganizowany przez Regionalny Ośrodek Metodyczno - Edukacyjny METIS w Katowicach w dniu 5 lutego 2015.
  31. Vocabulary in the new Cambridge English: Advanced Exam - Macmillan Small Talks (big ideas) (by Roy Norris) - certyfikowane wideo-szkolenie metodyczne dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/3221-advanced; (access date: 25 April, 2015).
  32. Speaking in the new Cambridge English: First Exam - Macmillan Small Talks (big ideas) (by Roy Norris) – certyfikowane wideo-szkolenie metodyczne dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/3220-first; (access date: 25 April, 2015).
  33. What can we learn from Macmillan mock matura? Conclusions, insights and tips: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Monika Cichmińska) - certyfikowane wideo-szkolenie metodyczne dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/3206-mock-matura; (access date: 26 April, 2015).
  34. Successful whole-class teaching: managing the unmanageable - Macmillan Small Talks (big ideas) (by Anna Parr-Modrzejewska) - certyfikowane wideo-szkolenie metodyczne dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/3204-managing-unmanagable; (access date: 26 April, 2015).
  35. Magiczny świat edukacji przedszkolnej: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Anna Parr-Modrzejewska) - certyfikowane wideo-szkolenie metodyczne dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/3148-magiczny-swiat; (access date: 26 April, 2015).
  36. Once upon a story: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Anna Parr-Modrzejewska) - certyfikowane wideo-szkolenie metodyczne dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2709,once-upon-story; (access date: 29 April, 2015).
  37. Ideas for practicing grammar: Macmillan Small Talks (big ides) (by Roisin O’Farrell) - certyfikowane wideo-szkolenie metodyczne dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2713,ideas-for-grammar; (access date: 29 April, 2015).
  38. Language study outside the classroom: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Czesław Kiński and Jacek Łagun) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2716,outside-classroom; (access date: 29 April, 2015);
  39. Matura 2015 - część pisemna: co się zmieni i co to znaczy: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Grzegorz Śpiewak) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2715,matura-2015; (access date: 29 April, 2015);
  40. Using puppets with really young learners: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Jill Leighton) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2714,puppets; (access date: 29 April, 2015);
  41. Sprawdzam! Co kryje sprawdzian?: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Monika Cichmińska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2726,sprawdzam-sprawdzian; (access date: 29 April, 2015);
  42. Back to the game! Teaching grammar for the basic matura 2015: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Karolina Kotorowicz-Jasińska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2727,karolina-kotorowicz-jasinska-back-to-the-game; (access date: 29 April, 2015);
  43. More ups than downs or how to teach a good lesson to teenagers… : Macmillan Small Talks (big ideas) (by Grzegorz Śpiewak) - certyfikowane wideo-szkolenie dostepne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2705,more-ups; (access date: 29 April, 2015);
  44. Ten great ides for using flashcards: Macmillan Small Talks (good ideas) (by Carol Read) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2936,ten-great-ideas; (access date: 29 April, 2015);
  45. Jak uczy się mózg i co z tego wynika?: Macmillan Small Talks (good ideas) (by Marzena Żylińska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2978,jak-uczy-sie-mozg; (access date: 29 April, 2015);
  46. Language-rich, rich in language. “Use of English” in Matura 2015: Macmillan Small Talks (good ideas) (by Marta Rosińska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/3089,language-rich; (access date: 29 April, 2015);
  47. Teach, Play and Hide: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Marta Rosińska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/3091-teach-play-and-hide; (access date: 28 April, 2015);
  48. Produkty cyfrowe dla uczelni i szkół językowych - praktyczny nawigator: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Aneta Pawłowska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/3129-produkty-cyfrowe; (access date: 28 April, 2015);
  49. A quick guide to slow teaching - with the exam ahead: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Grzegorz Śpiewak) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2581,quick-guide; (access date: 15 May, 2015);
  50. Controlled production - a key to making unmotivated students speak: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Karolina Kotorowicz-Jasińska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2582,controlled-production; (access date: 15 May, 2015);
  51. On a path to spoken fluency: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Monika Cichmińska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2583,spoken-fluency; (access date: 15 May, 2015);
  52. Advanced matters: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Marta Rosińska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2584,advanced-matters; (access date: 15 May, 2015);
  53. Recycling vocabulary: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Philip Kerr) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2585,recycling-vocabulary; (access date: 16 May, 2015);
  54. The lexical plan for the gimnazjum exam preparation: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Marta Rosińska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2586,lexical-plan; (access date: 16 May, 2015);
  55. Mind the Map! How to organize, consolidate and better remember key vocabulary - for exam purposes and beyond: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Grzegorz Śpiewak) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2587,mind-the-map; (access date: 20 May, 2015);
  56. The fashion for a tailor-made exam focused lesson: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Anna Parr-Modrzejewska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2588,tailor-made; (access date: 20 May, 2015);
  57. A Grammar Engine for the New Oral Matura - practical implications: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Monika Cichmińska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2589,grammar-engine; (access date: 20 May, 2015);
  58. Matura presentation @ its best: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Marta Rosińska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2590,matura-preparation; (access date: 20 May, 2015);
  59. A Grammar Engine for the Oral Matura 2012: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Grzegorz Śpiewak) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2591,oral-matura; (access date: 20 May, 2015);
  60. Slow, evolving and kinaesthetic: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Karolina Kotorowicz-Jasińska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2592,evolving-kinaesthetic; (access date: 21 May, 2015);
  61. In quest of the real shape of words: Macmillan Small Talks (big ideas) (by Anna Parr-Modrzejewska) - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.macmillan.pl/szkolenia/small-talks/2593,in-quest; (access date: 21 May, 2015);
  62. The Library of Congress: America’s Library for Educators - certyfikowane wideo-szkolenie dostępne online: http://www.loc.gov/teachers/professionaldevelopment/selfdirected/introduction.html; (access date: 23 May, 2015);
  63. Using Positive Psychology activities in the classroom: reducing anxiety and building positivity and peace - wykład Prof. Rebecca L. Oxford z The University of Maryland wygłoszony w Instytucie Języka Angielskiego UŚ w Sosnowcu w dniu 26 maja 2015.
  64. Optimizing Language Learning Strategies: Guidelines for Students to Become More Strategic and Effective - wykład Prof. Rebecca L. Oxford z The University of Maryland wygłoszony w Instytucie Języka Angielskiego UŚ w Sosnowcu w dniu 27 maja 2015.
  65. Listen and learn: starting from the spoken word - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, August 25, 2015.
  66. Chcę uczyć jeszcze lepiej! Doskonalenie zawodowe dla nauczycieli języka angielskiego - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, August 25, 2015.
  67. Laboratorium Kariery: Koncepcyjna Matryca Kariery (by Beata Master) - THE TEACHER WORKSHOP organized by Fundacja Pracownia Jutr and Biuro Karier at the University of Silesia; place and date: Katowice, September 1, 2015.
  68. Laboratorium Kariery: Moja Kariera Naukowa (by Beata Master) - THE TEACHER WORKSHOP organized by Fundacja Pracownia Jutr and Biuro Karier at the University of Silesia; place and date: Katowice, September 1, 2015.
  69. Welcome Kids 2: czyli o wykorzystaniu gier i zabaw ruchowych na lekcji języka angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej - THE TEACHER WORKSHOP organized by Express Publishing; place and date: Katowice, October 25, 2006.
  70. Niezbędnik nauczyciela języka angielskiego w przedszkolu - jak zaangażować wszystkie dzieci - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, August 29, 2014.
  71. Nauka angielskiego a możliwości uczniów w wieku 6-11/12 lat - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, August 29, 2014.
  72. Ustny egzamin maturalny 2012 w praktyce - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, August 30, 2011.
  73. Zadania, które same się sprawdzają, czyli do czego nauczycielowi języka angielskiego przyda się platforma edukacyjna - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, August 30, 2011.
  74. The wind of change - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, August 31, 2010.
  75. English in the Antipodes - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Kraków, December 14, 2010.
  76. History of England - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Kraków, December 14, 2010.
  77. Odłóż książkę i … - praca z podręcznikiem na lekcjach angielskiego w gimnazjum - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, January 20, 2011.
  78. „Zobacz, posłuchaj, zrób! - metoda wielozmysłowa w nauczaniu gramatyki w klasach starszych szkoły podstawowej - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, February 4, 2011.
  79. Change at your fingertips - making digital sense - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, August 31, 2010.
  80. Spójrz na świat … - integracja międzyprzedmiotowa na lekcjach języka angielskiego w klasach 1-3 szkoły podstawowej - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, February 4, 2011.
  81. Nowe rozwiązania na nową maturę - rozwijanie płynności wypowiedzi ustnych na lekcjach języka angielskiego - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, January 20, 2011.
  82. Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - kryteria oceny tekstów użytkowych w praktyce - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, August 30, 2011.
  83. Kultura krajów anglojęzycznych z perspektywy egzaminu maturalnego - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, February 8, 2012.
  84. Techniki ułatwiające zapamiętywanie słownictwa - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, February 8, 2012.
  85. The sudden specialist - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, September 14, 2011.
  86. English words with special purpose - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, September 14, 2011.
  87. Metody pracy z 6-latkami podczas lekcji języka angielskiego w dużych klasach - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, February 11, 2012.
  88. Zasady testowania dzieci młodszych - teoria i praktyka - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, February 11, 2012.
  89. Przygotowanie do egzaminu językowego w starszych klasach szkoły podstawowej - THE TEACHER LECTURE organized by Oxford University Press; place and date: Katowice, February 11, 2012.
  90. Czy lekcja może być przygodą? - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, January 24, 2011.
  91. W poszukiwaniu kreatywności w edukacji - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, January 26, 2011.
  92. Nauczanie przez działanie (LDL) w dydaktyce języków obcych - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, November 15, 2010.
  93. Rozwój mowy dziecka - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, January 28, 2011.
  94. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach (SFA) - prezentacja metody - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, January 19, 2011.
  95. „Żeby było mi łatwiej” - problematyka pracy z adolescentami - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, January 21, 2011.
  96. Wprowadzenie do autobiografii spotkań międzykulturowych - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, January 25, 2011.
  97. Przerwać wzorzec - skuteczna interwencja w przypadku agresji słownej - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, June 28, 2011.
  98. Nie idę dziś do szkoły. Jak poradzić sobie z absencją szkolną? - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, January 26, 2011.
  99. Pierwszy dzwonek. Szkolny zestaw zajęć integracyjnych - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, August 24, 2011.
  100. Specyfika uczenia się dorosłych - praca z dorosłym uczniem - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, July 7, 2011.
  101. Zabawy muzyczno-ruchowe w przedszkolu - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, June 29, 2011.
  102. Zaburzenia lękowe - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, June 30, 2011.
  103. Ojcowie w szkole - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, February 14, 2013.
  104. Ojcowie w życiu synów - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny METIS w Katowicach; place and date: Katowice, February 12, 2013.
  105. Kultura popularna w gimnazjum - THE TEACHER LECTURE organized by Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach; place and date: November 5, 2010.
  106. Nauczanie dwujęzyczne, oddziały dwujęzyczne i matura międzynarodowa - THE TEACHER CONFERENCE organized by Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach; place and date: Katowice, October 7, 2010.
  107. Motywowanie uczniów do nauki języka obcego - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach; place and date: Katowice, September 29, 2010.
  108. Rozwijanie umiejętności mówienia na lekcjach języka obcego - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach; place and date: Katowice, November 16, 2010.
  109. Zmiany w egzaminach zewnętrznych: maturalnym i gimnazjalnym z języka obcego nowożytnego w roku 2011/2012 - THE TEACHER CONFERENCE organized by Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach; place and date: Katowice, October 10, 2011.
  110. Doradztwo zawodowe w pracy wychowawcy klasowego - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach; place and date: Katowice, October 18, 2010.
  111. „I co mi zrobicie?” Trudny uczeń w szkole - THE TEACHER WORKSHOP organized by Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tychach and Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach; place and date: Katowice, October 11, 2010.
  112. Konflikt w szkole - jak zapobiegać i rozwiązywać? - THE TEACHER WORKSHOP organized by Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach; place and date: Katowice, October 7, 2011.
  113. Warsztaty muzyczne - THE TEACHER WORKSHOPS organized by Ośrodek Odnowy w Duchu Świętym w Łodzi; date and place: Łódź, January 14-16, 2011.
  114. Make a Connection - Przyłącz się!” - THE TEACHER WORKSHOP organized by Stowarzyszenie Cieszyńskiej Młodzieży Twórczej; date and place: Sławków, March 4, 2004.
  115. Testowanie przemyślane, czyli jak, kiedy i co oceniać na zajęciach językowych (KAPELUSZE LEKTORA IV) - THE TEACHER WORKSHOP organized by Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE; place and date: Katowice, April 9, 2011.
  116. Apteczka pierwszej pomocy, czyli jak radzić sobie w niespodziewanych i awaryjnych sytuacjach na zajęciach językowych (KAPELUSZE LEKTORA IV) - THE TEACHER WORKSHOP organized by Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE; place and date: Katowice, April 9, 2011.
  117. Developing oral skills with mixed ability classes (KAPELUSZE LEKTORA IV) - THE TEACHER WORKSHOP organized by Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE; place and date: Katowice, April 9, 2011.
  118. Get into Gear for the Gimnazjum Exam (by Rob Dean) - THE TEACHER LECTURE organized by Pearson; place and date: Katowice, August 25, 2011.
  119. Being natural (by Bob Hstings) - THE TEACHER LECTURE organized by Pearson; place and date: Katowice, August 25, 2011.
  120. “Jak efektywnie współpracować z rodzicami? Praktyczny przewodnik dla nauczyciela” - konsultacje metodyczne zorganizowane przez Pearson w Katowicach, w dniu 3 września 2012.
  121. Konsultacje metodyczne - zorganizowane przez Wydawnictwo Pearson w Sosnowcu, w dniu 26 sierpnia 2014.
  122. Gotowi na zmiany. Przewodnik po krętych ścieżkach zmian w prawie oświatowym (by Anna Pasternak) - THE TEACHER LECTURE organized by Pearson; place and date: Katowice, August 28, 2014.
  123. The Right Tools for the Job. Positive and Purposeful Preparation for the SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY (by Daniel Brayshaw) - THE TEACHER LECTURE organized by Pearson; place and date: Katowice, August 28, 2014.
  124. Preparation for FCE Exam: Teacher Training Day - THE TEACHER WORKSHOPS organized by International House Integra; place and date: Katowice, March 14, 2012.
  125. Widen your career paths with English for professionals - THE TEACHER LECTURE organized by Express Publishing; place and date: Katowice, September 6, 2012.
  126. Mixing it up - THE TEACHER LECTURE organized by Express Publishing; place and date: Katowice, September 6, 2012.
  127. Use the virtual net to catch the golden e-fish: FORUM NAUCZYCIELI JĘZYKA ANGIELSKIEGO (by Marek Jędryka) - THE TEACHER LECTURE organized by Pearson Longman; place and date: Kraków, December 15, 2010.
  128. Egzamin gimnazjalnyi i maturalny 2012 z języka angielskiego: FORUM NAUCZYCIELI JĘZYKA ANGIELSKIEGO (by Barbara Czarnecka-Cicha) - THE TEACHER LECTURE organized by Pearson Longman; place and date: Kraków, December 15, 2010.
  129. Spelling out change: FORUM NAUCZYCIELI JĘZYKA ANGIELSKIEGO (by Daniel Brayshaw) - THE TEACHER LECTURE organized by Pearson Longman; place and date: Kraków, December 15, 2010.
  130. Test taking strategies - jak zdawać testy językowe, żeby nie popełniać niepotrzebnych błędów - THE TEACHER LECTURE delivered by Dr Joanna Bielska from The Institute of English UŚ in Sosnowiec during NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2014; place and date: Sosnowiec, April 29, 2014.
  131. Dignozowanie i ocenianie a efektywność nauczania języka angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej (by Anna Wieczorek) - THE TEACHER CONFERENCE organized by Wydawnictwo Szkolne PWN; place and date: Katowice, April 1, 2011.
  132. Assisting children in cognitive development through English Language Learning (by Bartłomiej Jaślikowski) - THE TEACHER LECTURE ORGANIZED BY Cambridge University Press; place and date: Katowice, February 22, 2011.
  133. Magic, psychology, memory, speculation - games as a motivator in a language class (by Bartłomiej Jaślikowski) - THE TEACHER LECTURE organized by Cambridge University Press; place and date: Katowice, February 22, 2011.
  134. Helping students prepare for the new Gimnazjum Exam (by Jim Kalathas) - THE TEACHER LECTURE organized by Cambridge University Press; place and date: Katowice, February 22, 2011.
  135. Let’s connect teachers with students: jak budować dobre relacje z uczniami i zwiększać ich motywację do nauki języka (by Milada Krajewska) - THE TEACHER LECTURE organized by Cambridge University Press; place and date: Katowice, February 3, 2012.
  136. Breaking through: helping learners to escape the intermediate plateau (by Alex Tilbury) - THE TEACHER LECTURE organized by Cambridge University Press; place and date: Katowice, June 2, 2011.
  137. Ticking the boxes. Getting the best out of your pupils by identifying their needs… and combining them with yours (by Michael Tomlinson) - THE TEACHER LECTURE organized by Cambridge University Press; place and date: Katowice, February 22, 2011.
  138. Never boring - never easy: o nauczaniu w grupach na zróżnicowanym poziomie zaawansowania (by Milada Krajewska) - THE TEACHER LECTURE organized by Cambridge University Press; place and date: Katowice, February 3, 2012.
  139. Keeping up with changes: new lexis in Business English. Using BUSINESS VOCABULARY IN USE (by Bill Mascull) - THE TEACHER LECTURE organized by Cambridge University Press; place and date: Katowice, May 25, 2011.
  140. Motivating children and teenagers through songs - THE TEACHER LECTURE organized by Cambridge University Press; place and date: Katowice, February 3, 2012.
  141. Time for new stories & new adventures in English (by Mariola Bogucka) - THE TEACHER LECTURE organized by Pearson; place and date: Częstochowa, March 7, 2011.
  142. Learning about the world through English (by Pior Steinbrich) - THE TEACHER LECTURE organized by Pearson; place and date: Częstochowa, March 7, 2011.
  143. How can we help young teens to write in English? (by Mariola Bogucka) - THE TEACHER LECTURE organized by Pearson; place and date: Częstochowa, March 7, 2011.
  144. Exam Help Day - konsultacje metodyczne dla nauczycieli języka angielskiego na temat zmian w egzaminach końcowych od roku 2012 zorganizowane przez Wydawnictwo Pearson Longman w Katowicach w dniu 21 kwietnia 2011.
  145. Role dzieci w rodzinie (by Aleksandra Paruzel) - THE TEACHER WORKSHOP organized during III Festiwal Psychoterapii: „Podążając za potrzebami”; place and date: Katowice, November 24, 2010.
  146. Nie taki diabeł straszny, czyli gimnazjalisty portret własny - o metodach pracy z młodzieżą (by Karolina Sęk) - THE TEACHER WORKSHOP organized during III Festiwal Psychoterapii: „Podążając za potrzebami”; place and date: Katowice, November 25, 2010.
  147. Zimowe spotkania dramowow-teatralne (by Katarzyna Krasoń) - THE TEACHER WORKSHOP organized by Koło Inicjatyw Twórczych at the Institute of Pedagogy and Psychology at Univeristy of Silesia in Poland; place and date: Katowice, December 20, 2010.
  148. Jak pomagać dziecku w nauce języka angielskiego (by ElżbietaKawulok) - THE TEACHER LECTURE organized by British Council conducting the project LEARN ENGLISH FAMILY; place and date: Katowice, February 21, 2011.
  149. Digital photography workshop: urban walkabout (by Jean-Michel Komarnicki) - THE TEACHER WORKSHOP organized by the Canadian Studies Centre at the University of Silesia in Poland; place and date: Sosnowiec, April 28, 2009.
  150. Doing indigenous storywork with curriculum as autobiographical text (by Marlene Atleo) - THE TEACHER WORKSHOP organized by the Canadian Studies Centre at the University of Silesia in Poland; place and date: Sosnowiec, April 29, 2009.
  151. Exam Help Day - konsultacje metodyczne dla nauczycieli języka angielskiego na temat zmian w egzaminach końcowych od roku 2012 zorganizowane przez Wydawnictwo Pearson Longman w Sosnowcu w dniu 18 kwietnia 2011.
  152. Leading the way in digital education - THE TEACHER CONFERENCE organized by Express Publishing; place and date: Częstochowa, March 22, 2011.
  153. Go with the flow. Promoting cooperative learning in lower primary classes (by Grzegorz Śpiewak) - THE TEACHER LECTURE organized by Macmillan; place and date: Katowice, February 22, 2012.
  154. Motivating young learners using the Interactive Whiteboard - THE TEACHER LECTURE organized by MM PUBLICATIONS; place and date: Katowice, February 25, 2011.
  155. Urwisy w szkole, czyli jak poradzić sobie z chaosem na lekcji - THE TEACHER LECTURE organized by MM PUBLICATIONS; place and date: Katowice, February 25, 2011.
  156. Your students will get a Kick out of Full Blast - THE TEACHER LECTURE organized by MM PUBLICATIONS; place and date: Katowice, February 25, 2011.
  157. Speaking for success (Oral Matura Exam) - THE TEACHER LECTURE organized by MM PUBLICATIONS; place and date: Katowice, February 25, 2011.
  158. The voice of reason or teaching vocabulary with an exam in mind (by Monika Cichmińska) - THE TEACHER LECTURE organized by Macmillan; place and date: Katowice, February 17, 2012.
  159. Nowa podstawa programowa - główne założenia I ich realizacja w kursie “Gateway” I nowym repetytorium maturalnym (by Dominika Kmera and Agata Stopa) - THE TEACHER LECTURE organized by Macmillan; place and date: Katowice, February 17, 2012.
  160. Skeleton in the cupboard or deconstructing new oral matura tasks (by Monika Cichmińska) - THE TEACHER LECTURE organized by Macmillan; place and date: Katowice, February 17, 2012.
  161. Good, better, best - on the benefits and dangers of assessment in primary school - THE TEACHER CONFERENCE organized by Macmillan Education; place and date: Katowice, February 13, 2016.

Działalność administracyjno-organizacyjna:

Wykłady gościnne:

  1. Dealing with a foreign culture in the classroom: what can we do? - warsztat metodyczny przeprowadzony 19.10.2011 dla nauczycieli języka angielskiego w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Wodzisławiu Śląskim.
  2. Teaching with puppets: about professional introduction of toys into the classroom context - warsztat metodyczny przeprowadzony 19.10.2011 dla nauczycieli języka angielskiego w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Wodzisławiu Śląskim.
  3. Developing language awareness: an overview of self-study techniques - warsztaty metodyczne przeprowadzone na Uniwersytecie Śląskim Maturzystów na Wydziale Filologicznym UŚ w Sosnowcu w ramach Nocnych Powtórek Maturalnych w dniu 25 kwietnia 2013.
  4. „Zimowe powtórki maturalne z języka angielskiego” - warsztaty metodyczne przeprowadzone na Uniwersytecie Śląskim Maturzystów w Katowicach w dniu 22.02.2014.
  5. „Nocne powtórki maturalne z języka angielskiego” - warsztaty metodyczne przeprowadzone na Uniwersytecie Śląskim Maturzystów na Wydziale Filologicznym UŚ w dniu 29 kwietnia 2014.
  6. Seria siedmiu warsztatów psychologicznych zatytułowanych ”Weathering the LANGUAGE ANXIETY storm: a set of useful strategies for exams and tests” przeprowadzonych w Zespole Szkól z Oddziałami Dwujęzycznymi im. S. Staszica w Sosnowcu w okresie 13 marca – 3 kwietnia 2014.
  7. Seria trzech warsztatów psychologicznych zatytułowanych ”Turning theory into practice: psycholinguistic cues and tools for learning vocabulary” przeprowadzonych w Zespole Szkól z Oddziałami Dwujęzycznymi im. S. Staszica w Sosnowcu 10 kwietnia 2014.
  8. READY - STEADY - GO!!!: the warm-up training for the Oral Matura Exam - warsztat metodyczny przeprowadzony dla uczniów Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Sławkowie w dniu 16 kwietnia 2015.
  9. SITUATIONAL ENGLISH: that is what you need to say at the Oral Matura Exam - warsztat metodyczny przeprowadzony dla uczniów Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Sławkowie w dniu 16 kwietnia 2015.
  10. Learning ”the unlearnable”: psycholinguistic strategies for learning FL vocabulary - warsztat metodyczno-dydaktyczny przeprowadzony dla uczniów Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Sławkowie w dniu 13 maja 2015.
  11. Understanding “the ununderstandable”: psycholinguistic strategies for solving reading comprehension tasks at the MATURA EXAM - warsztat metodyczno-dydaktyczny przeprowadzony dla uczniów Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Sławkowie w dniu 13 maja 2015.
  12. Deciphering “the undecipherable”: psycholinguistic strategies for solving listening comprehension tasks at the MATURA EXAM - warsztat metodyczno-dydaktyczny przeprowadzony dla uczniów Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Sławkowie w dniu 13 maja 2015.
  13. On the bumpy road of developing FL SELF-STUDY skills: psycholinguistic strategies for learning FL vocabulary - warsztat metodyczno-dydaktyczny przeprowadzony dla uczniów Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Sławkowie w dniu 20 maja 2015.
  14. On the bumpy road of developing FL SELF-STUDY skills: psycholinguistic strategies for solving reading comprehension tasks - warsztat metodyczno-dydaktyczny przeprowadzony dla uczniów Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Sławkowie w dniu 20 maja 2015.
  15. On the bumpy road of developing FL SELF-STUDY skills: psycholinguistic strategies for solving listening comprehension tasks - warsztat metodyczno-dydaktyczny przeprowadzony dla uczniów Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Sławkowie w dniu 20 maja 2015.
  16. “Finding the light at the end of the tunnel - that is how to hear what we want to hear and how to say what we want to say in English” - wykład wygłoszony na Uniwersytecie Śląskim Maturzystów w dniu 27 kwietnia 2016 w ramach Nocnych Powtórek Maturalnych 2016.
  17. “Re-exploring the wildest recesses of the English language - the MATURA exam brush-up” - wykład wygłoszony na Uniwersytecie Śląskim Maturzystów w dniu 27 kwietnia 2016 w ramach Nocnych Powtórek Maturalnych 2016.
  18. Wywiad dotyczący uczniowskich przygotowań do egzaminu maturalnego z języka angielskiego 2016 udzielony DZIENNIKOWI ZACHODNIEMU w dniu 29 kwietnia 2016. Wywiad opublikowany został na łamach gazety w artykule „Uczymy się. A po weekendzie matura. Podpowiadamy, co warto powtórzyć”, w dniu 30 kwietnia 2016 (strona 12) oraz udostępniony online pod adresem: http://www.dziennikzachodni.pl/edukacja/matura/a/matura-2016-jak-sie-przygotowac-do-matury-z-polskiego-matematyki-angielskiego-radza-nauczyciele,9937768/3/.

Tłumacz języka angielskiego w Wydawnictwie Uniwersytetu Śląskiego w roku 2013. Przetłumaczone prace:

  1. Abstrakty artykułów w książce: W świecie logopedii, Tom 2 - studia przypadków, red.: Węsierska K., Podstolec A., Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2013.
  2. Abstrakty artykułów w książce: Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej. Tom 2, red.: Węsierska K., Moćko N., Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2013.

Korekta tekstów naukowych:

  • Storytelling and its effectiveness in teaching a foreign language to children - artykuł przygotowany przez dr Mariusza Jakosza oraz prof. Jana Iluka z Instytutu Filologii Germańskiej na Uniwersytecie Śląskim w Sosnowcu. (Data złożenia korekty: 21.07.2016).

Praca w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli “WOM” w Katowicach:

  1. Autor sylabusa dotyczącego praktycznej fonetyki brytyjskiej na Kursie kwalifikacyjnym z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym zorganizowanym w okresie 10.09.2014-29.11.2014 przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach. Wymiar godzin: 10.
  2. Przeprowadzenie zajęć praktycznej fonetyki brytyjskiej na Kursie kwalifikacyjnym z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym zorganizowanym w okresie 10.09.2014-29.11.2014 przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach. Wymiar godzin: 10.
  3. Autor sylabusa dotyczącego języka pisanego na Kursie języka angielskiego dla nauczycieli posiadających kwalifikacje do pracy w przedszkolu i klasach I-III (poziom średniozaawansowany) zorganizowanym w okresie 09.09.2015-18.11.2015 przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach. Wymiar godzin: 20.
  4. Przeprowadzenie zajęć z zakresu języka pisanego na Kursie języka angielskiego dla nauczycieli posiadających kwalifikacje do pracy w przedszkolu i klasach I-III (poziom średniozaawansowany) zorganizowanym w okresie 09.09.2015-18.11.2015 przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach. Wymiar godzin: 20.
  5. Autor sylabusa dotyczącego praktycznej fonetyki brytyjskiej na Kursie kwalifikacyjnym z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym zorganizowanym w okresie 20.01.2016-02.03.2016 przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach. Wymiar godzin: 15.
  6. Przeprowadzenie zajęć praktycznej fonetyki brytyjskiej na Kursie kwalifikacyjnym z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym zorganizowanym w okresie 20.01.2016-02.03.2016 przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach. Wymiar godzin: 15.
  7. Autor sylabusa z praktycznej znajomości języka angielskiego na kursie języka angielskiego (poziom podstawowy) dla nauczycieli zorganizowanym w okresie 03.11.2015-07.06.2016 przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach. Wymiar godzin: 60.
  8. Przeprowadzenie zajęć z praktycznej znajomości języka angielskiego na kursie języka angielskiego (poziom podstawowy) dla nauczycieli zorganizowanym w okresie 03.11.2015-07.06.2016 przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach. Wymiar godzin: 60.

Nagrody i odznaczenia:

Listy uznania:

  1. Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ”WOM” w Katowicach - za owocne zaangażowanie w pracy z nauczycielami województwa śląskiego. (Katowice: 07.06.2016)
  2. Centrum Kształcenia Ustawicznego Uniwersytetu Śląskiego - za udział w przygotowaniu studentów Uniwersytetu Śląskiego do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego i wzorową realizację modułów z dydaktyki przedmiotowej języka angielskiego. (Katowice: 29.06.2016)


Stypendia naukowe:

  1. Zdobywca 5 stypendiów naukowych JM REKTORA UŚ przyznanych za wyniki w nauce osiągnięte w trakcie pierwszych trzech lat studiów doktoranckich
  2. Nominacja do stypendium naukowego Starosty Powiatu Będzińskiego za wyniki w nauce w trakcie I roku stacjonarnych studiów magisterskich w IKiLA UŚ w Sosnowcu, w dniu 3 marcu 2009

Inne:

  1. Trzy-semestralne Podyplomowe Kwalifikacyjne Studia Pedagogiczne na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na Wydziale Pedagogiki i Psychologii. Specjalność: metodyka nauczania języka angielskiego; okres studiów: 2010-2012.
  2. Kurs przygotowawczy dla kandydatów na wychowawców wypoczynku dzieci i młodzieży zorganizowany przez Instytut Doskonalenia Nauczycieli WIEDZA w Katowicach w okresie 24-27 maja 2012.
  3. 15-godzinny kurs doskonalący „Język obcy na wczesnoszkolnym etapie nauczania” zorganizowany przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach w dniu 27 listopada 2010.
  4. Wykładowca i egzaminator w Instytucie Języka Angielskiego UŚ w Sosnowcu w latach 2011 - 2015. Prowadzone zajęcia z zakresu tematycznego praktycznej nauki języka angielskiego na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych: gramatyka praktyczna, język pisany, konwersacja, rozumienie tekstu.
  5. Wykładowca i egzaminator w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki UŚ w Sosnowcu w latach 2012 - 2016. Prowadzone zajęcia z zakresu tematycznego praktycznej nauki języka angielskiego: gramatyka z językiem pisanym, konwersacja i rozumienie ze słuchu, fonetyka, praca z tekstem technicznym, PNJA, fonetyka brytyjska.
  6. Koordynator przedmiotów z zakresu PNJA w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki UŚ w Sosnowcu na studiach niestacjonarnych, na specjalności „język hiszpański: rok I, II i III” w roku akademickim 2016/2017.
  7. Koordynator przedmiotów z zakresu PNJA w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki UŚ w Sosnowcu na studiach niestacjonarnych, na specjalności „języki stosowane: francuski i angielski: rok II” w roku akademickim 2016/2017.
  8. Autor sylabusów przedmiotowych z zakresu praktycznej znajomości języka angielskiego w IJA UŚ oraz w IJRiT UŚ w Sosnowcu.
  9. Opiekun I roku studiów niestacjonarnych w IJRiT UŚ na specjalności „język hiszpański”, w roku akademickim 2015/2016.
  10. Opiekun I roku studiów stacjonarnych w IJRiT UŚ na specjalności „języki stosowane: francuski i angielski”, w roku akademickim 2016/2017.
  11. Przeprowadzenie 90 godzin zajęć z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego (30 godzin wykładów + 60 godzin ćwiczeń) dla studentów III roku studiów stacjonarnych, na specjalności „języki stosowane: francuski i angielski” w roku akademickim 2015/2016. Zajęcia organizowane były w ramach Bloku Kształcenia Nauczycieli prowadzonego przez Uniwersytet Śląski w Katowicach.
  12. Opiekun praktyk pedagogicznych z zakresu nauczania języka angielskiego wśród studentów III roku studiów stacjonarnych na specjalności „języki stosowane: francuski i angielski” w roku akademickim 2015/2016. Praktyki organizowane były w ramach Bloku Kształcenia Nauczycieli prowadzonego przez Uniwersytet Śląski w Katowicach.
  13. Przeprowadzenie kursu z zakresu angielskiej gramatyki praktycznej dla studentów I roku filologii angielskiej przygotowujących się do poprawkowego egzaminu praktycznego. Kurs przeprowadzony został w IJA UŚ w Sosnowcu w dniach 05.09.2012-14.09.2012. Wymiar czasowy kursu: 14 x 45 min.
  14. Udział w tworzeniu filmu logopedyczno-metodycznego w ramach projektu DZIECKO BILINGWALNE W PROCESIE KOMUNIKACJI, który nakręcony został w trakcie polsko-angielskich warsztatów logopedyczno-metodycznych w polsko-angielskim oddziale międzynarodowego przedszkola DOMOWE PRZEDSZKOLE w Katowicach. Film powstał 03.12.2012.
  15. Członek ogólnoświatowego stowarzyszenia nauczycieli języka angielskiego Shaping the Way We Teach English (http://shapingenglish.ning.com/); date of registration: January 14, 2015.
  16. The member of The Silesian Film Archive in Katowice; membership number: 270/15; date of registration: August 5, 2015.
  17. Udział w XXIX edycji konkursu poetyckiego JESIEŃ POETYCKA zorganizowanego przez MOK w Sławkowie. Zgłoszony wiersz: „(nie)PEŁNOSPRAWNOŚĆ”.
  18. Zwycięstwo w XVI konkursie LITERACKA WALENTYNKA zorganizowanym przez MOK w Sławkowie w dniu 14.02.2014. Zgłoszony wiersz: „KONKRETNA interpretacja miłości z psychologicznego punktu widzenia …”
  19. Udział w spotkaniu poświęconym przygotowywaniu profesjonalnego CV AKADEMICKIEGO zorganizowanym przez Biuro Karier Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w dniu 10.09. 2015.
  20. Udział w "Projekcie Wolontariackim" zorganizowanym przez MOPS w Sławkowie w okresie 21 lipiec - 17 wrzesień 2010; pełniona funkcja: nauczyciel języka angielskiego i animator czasu wolnego.
  21. Udział w "Projekcie Wolontariackim" zorganizowanym przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Sławkowie w okresie 07.05.2013 - 30.06.2014; pełniona funkcja: nauczyciel języka angielskiego osób niepełnosprawnych.
  22. Praca w UŚ Writing Centre na Wydziale Filologicznym UŚ w Sosnowcu w latach 2012-2014; pełniona funkcja: tutor.

Kwerendy biblioteczne:

  1. Kwerenda biblioteczna w Bibliotece Uniwersytetu w Utrechcie, Holandia, 27-31.08.2012.
  2. Kwerenda biblioteczna w Stratford Library w Londynie, Anglia, 23.06.2013.
  3. Kwerenda biblioteczna w Manchester City Library w Manchesterze, Anglia, 26.06.2013.
  4. Kwerenda biblioteczna w Staatsbibliothek zu Berlin, Niemcy, 07.02.2014.
  5. Kwerenda biblioteczna w Zentral und Landesbibliothek Berlin, Niemcy, 07.02.2014.

Udział w badaniach naukowych:

  1. Udział w przygotowaniu raportu dotyczącego stanu badań nad kształceniem sprawności pisania w języku obcym w Polsce. Ewaluacja przygotowana została 14.11.2012 na prośbę prof. Tony Silva z Purdue University oraz prof. Paul K. Matsuda z Arizona State University i przedstawiona została przez dr Łukasza Salskiego w wystąpieniu zatytułowanym EFL writing in Poland, where traditional does not mean current, but current means traditional w trakcie The 12th Symposium on Second Language Writing - 
  2. L2 Writing in the Global Context: Represented, Underrepresented, and Unrepresented Voices, zorganizowanym w dniach 17-21 października 2013 przez Shandong University w Chinach.
  3. Udział w międzynarodowym projekcie polegającym na opracowaniu logopedycznego programu terapeutycznego dla polskich dzieci mieszkających w Irlandii (tłumaczenie z języka polskiego na język angielski norm rozwoju mowy dla polskich dzieci na podstawie książki "Minimum Logopedyczne Nauczyciela Przedszkola" Genowefy Demel). Tłumaczenie oddane zostało 01.09.2012. Projekt zorganizowany został przez doktorantkę Instytutu Języka Polskiego UŚ we współpracy polskich i angielskich logopedów.
  4. Udział w ewaluacji międzynarodowego metodycznego projektu z zakresu wymowy angielskiej Polaków mieszkających w Holandii i uczących się języka angielskiego. Projekt zorganizowany został przez Uniwersytet w Leiden (Holandia), a ewaluacja dokonana została 01.04.2012.
  5. Udział w badaniu ”The cross-linguistic occurrence of expressed and unexpressed pronouns in Polish language” zorganizowanym przez Dr Melvyn Cole z Manchesteru w dniu 23 grudnia 2013.
  6. Udział w badaniu dotyczącym rozwijania świadomości własnego stylu nauczania zorganizowanym przez dr Iwonę Dronię z IJA UŚ w dniu 16.05.2014.
  7. Współorganizator (pełniona funkcja: tłumacz Pani Profesor Henriette Langdon z San Jose State University, USA) I Międzynarodowego Seminarium Naukowego: Dwujęzyczność, Wielojęzyczność i Wielokulturowość - szanse i zagrożenia na drodze do porozumienie / Bilingualism, Multilingualism and Multiculturalism - assets and liabilities to successful communication, zorganizowanego przez IJP UŚ w Katowicach w dniu 09.10.2013.

Recenzje naukowe:

  1. "Using ICT in learning English language as a second language for Ukwuani L1 speaker"; recenzja przygotowana 25.12.2012 dla amerykańskiego czasopisma US - CHINA FOREIGN LANGUAGE.
  2. "Some Libyan EFL Teachers’ Conceptions of the Learner-Centred Approach (LCA)" recenzja przygotowana 08.12.2012 dla amerykańskiego czasopisma SINO - US ENGLISH TEACHING.
  3. “Web - based instruction vs. text - based instruction and second language learners’ grammar”; recenzja przygotowana 27.01.2013 dla amerykańskiego czasopisma EDUCATION RESEARCH JOURNAL.